KARGODA ÜRÜN KIRIK YA DA HASARLI GELDİ NE YAPMALIYIM?

Yazıyı dinle

Yazının Son Güncellenme Tarihi 17/02/2024 by .

Kargoyla gelen ürün teslim alındığında ilk olarak paketinin zarar görüp görmediğini ve fatura kontrol edilmelidir. Kargoda hasar olduğunda taşıyıcıya karşı hakların kullanılabilmesi için ürün teslim alınırken ihtirazi kayıt konması, kanunda belirtilen süreler ve şekilde bildirimde bulunulması gereklidir. Hasar ihbarında bulunulmadığı takdirde ürünün sözleşmeye uygun şekilde teslim edildiği yönünde taşıyıcı lehine bir karine oluşur.

Uygulamada eğer teslim için getirilen kargoda hasar bulunuyorsa kargo görevlisine hasar tespit tutanağı hazırlatılmalıdır. Kargoyu açarken video kaydı almanız ve yanınızda mümkünse şahit bulunması hak kaybına uğramamanız için önemlidir. Çoğu kargo görevlisi bu tutanağın hazırlanmasına yanaşmamakta ürünü bu şekilde ya teslim alın ya da geri verin şeklinde bir davranış tutumu gösteriyorlar. Kargo görevlileri hasar tespit tutanağının bulunmadığını söyleyerek ürünü bu şekilde teslim almanızı talep edebilirler. Kargo görevlisi belge,tutanak düzenlemek istemiyorsa ürünü teslim almadan görevliye iade edebilirsiniz. Şubeden gerekli tutanak düzenletilmesini sağlayarak da teslim alabilirsiniz. Yazımızın sonunda sizin de kolayca el yazınızla hazırlayabileceğiniz tutanak örneğine yer verilmiştir.

İlginizi çekebilir:  OTOPARKA BIRAKILAN ARAÇLARDA OTOPARKIN SORUMLULUĞU

Kargo taşımasından kaynaklı tazminat taleplerinde ürünün değerine göre Tüketici Hakem Heyetine veya Tüketici Mahkemelerine başvurabilirsiniz.

HASAR TESPİT TUTANAĞI

Tarih:…./…./…..

Kargo firması :…………………………

Talep eden Müşteri :………………………….

Kargo çıkış merkezi :…………………………

Kargo varış merkezi :………………………….

Fatura no :…………………………..

Kargo içeriği :…………………………… Parça adedi:…………………..

Hasarlı parça adedi :…………………………… Eksik parça adedi:…………..

Hasarın yeri :……………………………

Hasar türü : Hasarlı Kırık/Çatlak Islak Patlak Ezilme Eksik

Diğer :…………………………….( kargoda getirilen ürünün hasarıyla ilgili kişisel görüşleriniz)

Yukarıda tarafıma teslim edilmek üzere getirilen ürünle ilgili zararımın karşılanmasını talep ediyorum. Bu tutanak …./……/….. tarihinde …………. kargo firmasının ………….. isimli kargo dağıtım elemanı ile birlikte imza altına alınmıştır.

İlginizi çekebilir:  ‘’ÜRÜNLERİMİZDE DEĞİŞİM VE İADE YOKTUR’’ uyarısı geçerli mi?

Müşteri adı soyadı Kargo görevlisi adı soyadı

Kargoyu teslim alan Kargoyu teslim eden

 

Yazar: Av. Cansu Bayramoğlu. .

5/5 - (1 vote)

Paylaş:

Daha Fazla Yazı

Mesaj Gönderin

samsun avukat ayşe deniz oral boşanma avukatı

Hukuki sorunlarınızda yanınızdayız

Çalışma Alanları