1-Her şeyden önce çalışan bir e devlet şifresine sahip olmanız gerekmektedir. Türkiye’deyseniz PTT’den, Yurt dışındaysanız konsolosluklardan alabilirsiniz. E devlet şifreniz olup da unuttuysanız kimlik bilgileri ve diğer bilgilerinizle şifrenizi yenileyebilirsiniz.
2-İade değişim tamir gibi taleplerde bulunduğunuz ürün için satıcıya yaptığınız yazılı başvuru, telefon arama dökümü, whatsapp mesajı, sms, mail gibi delillerinizi toplayın. Bu delilleri pdf jpg gibi görsel formatlarda dosyalayın.
Tüketici kanununa göre başvuruda bulunmadan önce kanunda belirtilen süreler içinde taleplerinizi satıcıya iletmiş olmanız gerekir. Kanundaki süreler içinde satıcıya başvuru yapılmazsa hak kaybına uğrayabilirsiniz.
3-Ürün için ödeme yaptığınız fiş, fatura, dekont, ödeme ekranı gibi delillerinizi hazırlayın.
4-E devletinize girin. E devlet üstünden tüketici başvuruları bölümüne girin. https://tuketicisikayeti.ticaret.gov.tr/home/Dashboard
5-Poşetlerin olduğu yere tıklayın

6-özel nitelikli verler için açık rıza beyanını onaylıyorum kısmını tıklayıp devam edin

7-Firma Ünvanı satıcı ismi varsa satıcı tcsi girip devam edin

8-Fiş Fatura dekont ücret bilgilerini girin

9-Fiş Fatura dekont satıcıya yaptığınız sorunu gidermeye dair belgelerin görüntülerini yüklemeye başlayın ve kaydet deyin.

10-Bu aşamadan sonra bir şikayet formu çıkacak bu form doğru ise onay verip bitirin. İkametinizin olduğu hakem heyetinden size evrak ve bilgi ekleme için bir talep yazısı veya telefon araması gelebileceğii gibi dosyanız bilirkişiye sevk edilebilir. Eğer üründeki kusur için inceleme yapılması gerekiyorsa bilirkişi ürünü görmek isteyecektir. Sinirlenip ürünü çöpe attıysanız başvurunuz reddedilir. Bütün bu aramalar olmadan da direkt olarak olumlu veya olumsuz karar da gelebilir.